Τα εμπορικά κέντρα συνθέτουν μια βασική έκφανση της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας και ίσως τη μεγαλύτερη, σε μέγεθος και ένταση, πτυχή ιδιωτικής ανάπτυξης του αστικού χώρου στην Ελλάδα. Αποτελούν ένα προνομιακό πεδίο διοχέτευσης κεφαλαίου (από τον κατασκευαστικό, τον τραπεζικό, τον εμπορικό κλάδο, τον κλάδο υπηρεσιών και αναψυχής) και δραστηριοποίησης θεσμικών επενδυτών. Ως γενικότερη τάση, οι μέχρι πρόσφατα κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές συνθήκες στην χώρα μας –πριν δηλαδή από την κρίση- φαίνεται ότι ευνοούσαν τις μεγάλες εμπορικές αναπτύξεις. Παράλληλα, η εν λόγω τάση συνοδεύθηκε από την κρίση του παραδοσιακού εμπορίου, της λειτουργικής απαξίωσης των αστικών κέντρων, τις εντεινόμενες αστικές επεκτάσεις και τις ελλειμματικές συνθήκες προσπελασιμότητας στον αστικό ιστό.
Σκοπός της δίτομης αυτής έκδοσης είναι να καταγραφούν οι κύριες τάσεις ανάπτυξης των εμπορικών κέντρων στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Στον πρώτο τόμο με τίτλο «Η πολιτική για τα Εμπορικά κέντρα στην Ευρώπη», παρουσιάζεται η ευρωπαϊκή εμπειρία και ειδικότερα των χωρών που έχουν να επιδείξουν σε μακροχρόνια βάση σημαντικά επιτεύγματα πολιτικής για τα εμπορικά κέντρα (π.χ. Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Σουηδία κ.τ.λ.), ενώ στο δεύτερο τόμο με τίτλο «Η πολιτική για τα εμπορικά κέντρα στην Ελλάδα» επιχειρείται μια συνολική προσέγγιση της ελληνικής εμπειρίας στον τομέα αυτό, σε αντιδιαστολή με τις εν γένει ανακατατάξεις του κλάδου του λιανικού εμπορίου, τα πρότυπα χωρικής ανάπτυξης, αλλά και τις αποσπασματικές πολιτικές που χαρακτηρίζουν την πραγματικότητα της χώρας.
Το παραδοτέο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου «Ενίσχυση της θεσμικής και επιχειρησιακής ικανότητας της ΓΣΕΒΕΕ» με κωδικό ΟΠΣ 296403. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013».
H δραστηριότητα των μεγάλων επιχειρήσεων, με εκτός πόλης εγκαταστάσεις, ανταγωνιστικές με τα αστικά κέντρα,
προκάλεσαν μια σειρά από αρνητικές επιπτώσεις για τις υπόλοιπες εμπορικές επιχειρήσεις
των κεντρικών περιοχών σε ολόκληρο σχεδόν τον ευρωπαϊκό χώρο
Κύρια ευρήματα
Οι υιοθετούμενες πολιτικές σχεδιασμού για τα εμπορικά κέντρα φαίνεται να μην έχουν διδαχθεί ούτε από τις αστοχίες των πρώτων εμπορικών κέντρων που ανεγέρθηκαν στην Ελλάδα ούτε από τη διεθνή και κυρίως την ευρωπαϊκή εμπειρία. Μια πλούσια εμπειρία που χαρακτηρίστηκε από τις έντονες ανακατατάξεις στην πολιτική που προκάλεσε η διαπάλη μεταξύ απελευθέρωσης και ρύθμισης της ανάπτυξης-χωροθέτησης των εμπορικών κέντρων.
Το φαινόμενο των εμπορικών κέντρων στις ελληνικές πόλεις παραμένει σχετικά ανεξέλεγκτο, χωρίς να έχει ακόμα αποτιμηθεί η σημασία τους στην αστική και περιφερειακή οικονομία. Υπό προϋποθέσεις τα εμπορικά κέντρα, ως μεγάλης κλίμακας επενδύσεις, μπορούν να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των αστικών συγκεντρώσεων.
Σε ολόκληρη την Ευρώπη ολοένα και περισσότερο προβάλλει, ένα διχοτομικό μοντέλο κατανομής μεταξύ της μεγάλης σύγχρονης εμπορικής οργάνωσης, η οποία έχει ως υπόβαθρο τα εμπορικά κέντρα, και των «ιστορικών εμπορικών κέντρων» ή των κέντρων συμβατικότερης δομής και οργάνωσης.
Ο ιστότοπος μαζί με τα απολύτως απαραίτητα cookies για την λειτουργία του, με τη συναίνεση σας χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητας του, για ανάλυση και για στατιστικούς σκοπούς. Έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε τα cookies τα οποία θέλετε να αποδεχθείτε μέσω της επιλογής «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ COOKIES». Επίσης, μπορείτε να αρνηθείτε τη χρήση των παραπάνω μη απαραίτητων cookies μέσω της επιλογής «ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΟΛΩΝ», ή να αποδεχτείτε όλα τα μη απαραίτητα cookies μέσω της επιλογής «ΑΠΟΔΟΧΗ ΟΛΩΝ». Μπορείτε να ανακαλέσετε τη συγκατάθεσή σας ανά πάσα στιγμή πατώντας το κουμπί «Ρυθμίσεις στο κάτω μέρος του ιστότοπου. Για να λάβετε αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τα Cookies του ιστότοπου μας καθώς και την διαχείριση τους μπορείτε να διαβάσετε την Πολιτική Cookies μας»
Το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Ελλάδας (εφεξής ως «ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ») με έδρα την Αθήνα, οδός Αριστοτέλους, αρ. 46 με ΑΦΜ 998715905 της Δ.Ο.Υ. Δ’ Αθηνών, εγγυάται τον σεβασμό του ιδιωτικού απορρήτου σας κατά την περιήγησή σας στον ιστότοπό του. Στο πλαίσιο αυτό, δυνάμει της παρούσας Πολιτικής επιθυμούμε να σας παρέχουμε πληροφορίες σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε, τις πληροφορίες που συλλέγουμε με αυτά και τον τρόπο χρήσης τους μέσω του ιστοτόπου www.imegsevee.gr.
Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπο www.imegsevee.gr, συμφωνείτε ότι μπορούμε να χρησιμοποιούμε cookies σύμφωνα με τους όρους της παρούσας Πολιτικής.
Μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά για τη διαχείριση των προσωπικών σας δεδομένων από την παρούσα Πολιτική Cookies και την προστασία της ιδιωτικότητάς σας, στην η οποία είναι αναρτημένη στον παρόντα ιστότοπο.
Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί τους κάτωθι τύπους cookies:
Α. Απολύτως Απαραίτητα Cookies: Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.
Όνομα
Πηγή
Διάρκεια
Σκοπός
consent_settings_cookie
imegsevee.gr
session
Χρησιμοποιείται για την αποθήκευση των προτιμήσεων ιδιωτικότητας του ιστοτόπου.
resolution
imegsevee.gr
session
Χρησιμοποιείται για την αποστολή εικόνων μειωμένου μεγέθους για την αύξηση της ταχύτητας του ιστοτόπου σε κινητές συσκευές.
wordpress_test_cookie
imegsevee.gr
session
Χρησιμοποιείται για να ελέγξει αν ο πλοηγός του χρήστη έχει ενεργοποιημένη τη λειτουργία των cookies.
ls_smartpush
imegsevee.gr
δύο ημέρες
Αποθηκεύει τεχνικές πληροφορίες που βοηθούν στην αύξηση της ταχύτητας του ιστοτόπου.
(Οι λειτουργίες αυτές θεωρούνται απαραίτητες για τη λειτουργία του ιστοτόπου και δεν είναι δυνατόν να απενεργοποιηθούν.)
Β. Cookies: Λειτουργικότητας: Αυτά τα cookies δίνουν τη δυνατότητα στον ιστότοπο να απομνημονεύει τις επιλογές που κάνετε (π.χ. γλώσσα) και παρέχουν βελτιωμένες δυνατότητες.
Γ. Cookies διαφημίσεων (τρίτων μερών): Πληροφορίες που αντλούνται μέσω της τεχνολογίας cookies κοινοποιούνται σε τρίτους στο πλαίσιο δημιουργίας μηνυμάτων στοχευμένης διαφήμισης που μπορεί να προβληθούν στον χρήστη κατά την επίσκεψή του σε ιστοσελίδες τρίτων. Προσθέτως, η σχετική τεχνολογία cookies επιτρέπει μετρήσεις που σχετίζονται με την δραστηριότητα χρήστη σε άλλον ιστότοπο που παρέπεμψε τον χρήστη στους ιστοτόπους μας.
Δ. Cookies ανάλυσης (τρίτων μερών) και άλλες τεχνολογίες: Τα cookies αυτά συλλέγουν στοιχεία για τον χρήστη του ιστοτόπου και επιτρέπουν τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας του. Τα στοιχεία αυτά βοηθούν στην παρακολούθηση των επιδόσεων του ιστοτόπου, τη μέτρηση των επισκέψεων, την παρακολούθηση του τρόπου πρόσβασης στον ιστότοπο κ.ο.κ.
Ε. Cookies απόδοσης: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες ως προς τη χρήση του ιστοτόπου, λ.χ. ποιες σελίδες επισκέπτεστε πιο συχνά και εάν λαμβάνετε μηνύματα λάθους από τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies δεν συλλέγουν πληροφορίες που σας ταυτοποιούν, καθώς τις συλλέγουν με συγκεντρωτικό τρόπο και άρα παραμένουν ανώνυμα. Χρησιμοποιούνται μόνο για στατιστικούς σκοπούς που θα βοηθήσουν τη βελτίωση της λειτουργίας του ιστοτόπου.
ΣΤ. Cookiesασφάλειας: Τα cookies αυτά ενδέχεται να χρησιμοποιούνται και για σκοπούς ασφάλειας (πρόληψη κυβερνοεπιθέσεων και κάθε άλλης κακόβουλης δραστηριότητας).
Ζ. Άλλες τεχνολογίες: Οι άλλες τεχνολογίες μπορεί να χρησιμοποιηθούν για τους ίδιους σκοπούς με τα cookies, και μας επιτρέπουν να γνωρίζουμε πότε ο χρήστης επισκέφτηκε τον ιστότοπο. Μέσω αυτών, τα μη προσωπικά δεδομένα (π.χ. το λειτουργικό σας σύστημα, το πρόγραμμα περιήγησης του χρήστη) ή συγκεντρωτικά στοιχεία μπορεί να συλλεχθούν και να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήσης του ιστοτόπου.
Όνομα
Πηγή
Διάρκεια
Σκοπός
1P_JAR
Google
ένας μήνας
Χρησιμοποιείται για την αποθήκευση πληροφοριών χρήσης του ιστοτόπου από το χρήστη και των διαφημιστικών προϊόντων που έχει παρακολουθήσει μέσω της Google πριν επισκεφτεί τον ιστότοπο.
ANID
Google
δύο χρόνια
Χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση των διαφημίσεων που παρέχονται μέσω της Google.
CGIC
Google
έξι μήνες
Χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση των διαφημίσεων που παρέχονται μέσω της Google.
CONSENT
Google
είκοσι χρόνια
Χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση των διαφημίσεων που παρέχονται μέσω της Google.
DV
Google
session
Χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση των διαφημίσεων που παρέχονται μέσω της Google.
NID
Google
δέκα χρόνια
Χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση των διαφημίσεων που παρέχονται μέσω της Google.
_ga
Google
δύο χρόνια
Χρησιμοποιείται για να ξεχωρίζει τους χρήστες μεταξύ τους.
_gid
Google
μία ημέρα
Χρησιμοποιείται για να ξεχωρίζει τους χρήστες μεταξύ τους.
_gat
Google
session
Χρησιμοποιείται για να ελέγχει το ρυθμό των αιτημάτων προς τον εξυπηρετητή.