Δημοσιεύσεις / Αναδημοσιεύσεις

Ευρωβαρόμετρο Β΄εξαμήνου 2017 για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης - UEAPME

 
Ο Δείκτης Κλίματος ΜΜΕ κατακτά προ κρίσης επίπεδα με 80.2 μονάδες

Στην Τριμερή Κοινωνική Σύνοδο Κορυφής, η Πρόεδρος της UEAPME Ulrike Rabmer-Koller παρουσίασε τον Οκτώβριο του 2017 το  Βαρόμετρο του β' εξαμήνου του 2017 για τις ΜΜΕ  στους επικεφαλής των Ευρωπαϊκών Θεσμών. Οι ΜΜΕ ανέφεραν σημαντικές βελτιώσεις στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα σε σύγκριση με το προηγούμενο εξάμηνο. Συνεπεία τούτου, ο Δείκτης Κλίματος ΜΜΕ ανήλθε στις 80,2 μονάδες, το υψηλότερο αποτέλεσμα που έχει καταγραφεί από το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Παρ’ όλα αυτά, η ανάκαμψη εξακολουθεί να είναι εύθραυστη και η αβεβαιότητα για το Brexit μειώνει τις προσδοκίες στο ΗΒ και τις χώρες που έχουν στενούς οικονομικούς δεσμούς μαζί του. Η εμπιστοσύνη σε όλες τις περιφέρειες έχει αυξηθεί, εξακολουθεί, όμως, να υφίσταται η διαιρετική τομή βορρά - νότου. Ο κλάδος κατασκευών επωφελείται από τις αυξανόμενες επενδύσεις στην ιδιωτική κατοικία και η μεταποίηση από τη βελτιωμένη εικόνα της κατάστασης σε παγκόσμιο επίπεδο. Και τα δύο είχαν ως αποτέλεσμα θετικότερη εικόνα στον κύκλο εργασιών και την απασχόληση. Ταυτόχρονα, η αβεβαιότητα ως προς τη βιωσιμότητα της ανάκαμψης εξακολουθεί να συγκρατεί τις επενδύσεις.

«Το πλέον πρόσφατο Βαρόμετρό μας για τις ΜΜΕ δείχνει σημαντική βελτίωση στο πρώτο εξάμηνο του 2017 ως προς τις διάφορες πτυχές της επιχειρηματικής δραστηριότητας των ΜΜΕ – όπως είναι ο κύκλος εργασιών, η απασχόληση, και οι επενδύσεις – όπου τα στοιχεία είναι σημαντικά άνω των προσδοκιών που υπήρχαν στις αρχές του έτους», δήλωσε η Πρόεδρος Ulrike Rabmer-Koller κατά την παρουσίαση του 2ου Βαρόμετρου ΜΜΕ για το 2017.

Ως προς το γιατί οι ΜΜΕ υπήρξαν μάρτυρες καλύτερων αποτελεσμάτων από τα αναμενόμενα, η κα Rabmer-Koller παρέπεμψε στη συνδυασμένη θετική επίδραση του σχετικά σταθερού υφέρποντος πληθωρισμού, του μειούμενου ποσοστού ανεργίας και των αυξανόμενων μισθών. «Οι παράγοντες αυτοί συνέβαλαν σε βελτίωση της αγοραστικής δύναμης των Ευρωπαίων καταναλωτών και υποστηρίζουν συνεπώς την εσωτερική ζήτηση στην οποία βασίζονται οι περισσότερες ΜΜΕ».

Τα παραδόξως θετικά αυτά αποτελέσματα είχαν επίσης αντίκτυπο και στις προσδοκίες για το τρέχον εξάμηνο για το οποίο οι ΜΜΕ βλέπουν συνέχιση της ανοδικής τροχιάς. Πράγματι, περισσότερες ΜΜΕ αναφέρουν υψηλότερο κύκλο εργασιών και επίσης αύξηση της απασχόλησης. «Παρ’ όλα αυτά, οι ΜΜΕ εξακολουθούν να είναι αρκετά διστακτικές να επενδύσουν σε επέκταση δραστηριοτήτων, και η αβεβαιότητα για τις επιπτώσεις του Brexit διατηρεί την εμπιστοσύνη των ΜΜΕ στο ΗΒ και τις γειτονικές του χώρες σε χαμηλά επίπεδα», εξήγησε η κα Rabmer-Koller και υποστήριξε ότι «από την οπτική των ΜΜΕ, εξακολουθούμε να μη βλέπουμε μια εύρωστη ανάκαμψη».

Απευθυνόμενη στους επικεφαλής των Ευρωπαϊκών θεσμών στη σημερινή Τριμερή Κοινωνική Σύνοδο Κορυφής, η κα Rabmer-Koller επεσήμανε ότι «Για να διατηρηθεί η τρέχουσα οικονομική ανάκαμψη και να οικοδομηθεί ένα φιλικότερο προς τις ΜΜΕ επιχειρηματικό περιβάλλον, η Ευρώπη πρέπει να συνεχίσει να εστιάζει στην υποκίνηση των ιδιωτικών επενδύσεων, τη μείωση της γραφειοκρατίας και των κανονιστικών φραγμών, και στην ενθάρρυνση της απασχόλησης μέσω μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας». Ζήτησε επίσης «Περισσότερες επενδύσεις σε δεξιότητες και υποστήριξη των ΜΜΕ προκειμένου να επωφεληθούν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την παγκοσμιοποίηση».

Η σταθερή εσωτερική ζήτηση ενισχύει την ανάκαμψη των ΜΜΕ, συνεχίζεται όμως η επιρροή από τις αβεβαιότητες και τον αρνητικό αντίκτυπο του Brexit.

NEWSLETTER

Για να δείτε όλα μας τα ενημερωτικά δελτία πατήστε εδώ

Για να λαμβάνετε το ενημερωτικό δελτίο του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, παρακαλώ προχωρήστε σε εγγραφή.

  • Το email επικοινωνίας σας
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

SOCIAL MEDIA