Δημοσιεύσεις / Αναδημοσιεύσεις

Το νέο Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο για τις ΜμΕ της SME United

 
Το Επιχειρηματικό Κλίμα έπεσε κατά 18,8 στις 54,6 μονάδες και η ανάκαμψη είναι υποτονική

Το τελευταίο Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο ΜΜΕ που παρουσιάστηκε στις 12 Οκτωβρίου, δείχνει πρωτοφανή πτώση του Επιχειρηματικού Κλίματος ΜΜΕ που προκλήθηκε από την κρίση COVID-19. Αυτό οφείλεται κυρίως στα πολύ αρνητικά αποτελέσματα του προηγούμενου εξαμήνου, αλλά και οι προσδοκίες για το δεύτερο εξάμηνο είναι υποτονικές. Ως αποτέλεσμα, ο Δείκτης Κλίματος ΜΜΕ σημειώνει πτώση κατά 18,8, φτάνοντας τις 54.6 μονάδες, που αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο που έχει ποτέ καταγραφεί. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν επίσης σημαντικές διαφορές σε ό,τι αφορά τον οικονομικό αντίκτυπο της κρίσης, καθώς μετά από αρκετά χρόνια σύγκλησης μεταξύ Βορρά και Νότου, η υφιστάμενη κρίση μεγάλωσε ξανά το χάσμα στις 15,8 μονάδες.

Η φθινοπωρινή έκδοση του Ευρωπαϊκού Βαρόμετρου ΜΜΕ δείχνει ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν επηρεαστεί βαρύτατα από την κρίση, και τα lockdowns. Με τις ενδείξεις να δείχνουν ένα δεύτερο κύμα πανδημίας, οι προσδοκίες για το επόμενο διάστημα κινούνται πτωτικά, απομακρύνοντας μια επιστροφή στην κανονικότητα, όπως αυτήν γνωρίζαμε και τις ΜμΕ να μην αναμένουν μια πραγματική ανάκαμψη βραχυπρόθεσμα. Για να ξεπεραστεί η κρίση και την επανεκκίνηση της οικονομίας, ο Gerhard Huemer, Διευθυντής Οικονομικής και Δημοσιονομικής Πολιτικής της SMEunited, μεταξύ άλλων προτείνει ότι στο επίκεντρο των προγραμμάτων ανάκαμψης θα πρέπει να βρίσκεται η αύξηση του αναπτυξιακού δυναμικού και της ανθεκτικότητας της οικονομίας, συνέχιση εφαρμογής μέτρων στήριξης λόγω COVID όπου απαιτείται και στήριξη της καινοτομίας και της μετάβασης σε μια ψηφιακή και πιο οικολογική οικονομία.

Οι MME δεν αναμένουν παρά αργή ανάκαμψη από την κρίση.

NEWSLETTER

Για να δείτε όλα μας τα ενημερωτικά δελτία πατήστε εδώ

Για να λαμβάνετε το ενημερωτικό δελτίο του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, παρακαλώ προχωρήστε σε εγγραφή.

  • Το email επικοινωνίας σας

SOCIAL MEDIA