Ευρωπαϊκή στρατηγική δεξιοτήτων: Έννοιες και τυπολογίες, θεωρητικά θεμέλια, θεσμική αρχιτεκτονική και πολιτικές προτεραιότητες
Ελληνική μετάφραση του κειμένου με τίτλο «Ευρωπαϊκή στρατηγική δεξιοτήτων: Έννοιες και τυπολογίες, θεωρητικά θεμέλια, θεσμική αρχιτεκτονική και πολιτικές προτεραιότητες» που δημοσιεύθηκε το 2023 στα ισπανικά “Lintzeris, P. (2023). Estrategias europeas de habilidades: conceptos y tipologías, fundamentos teóricos, estructura institucional y…
Έκθεση ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ 2023: Ανταγωνισμός & μικρές επιχειρήσεις
Η Ετήσια Έκθεση του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για το 2023, η 5η κατά σειρά, αποτελώντας πλέον θεσμό, επιχειρεί, αξιοποιώντας πάντοτε επιστημονικά τεκμηριωμένα στοιχεία, να αποτυπώσει τις σημαντικότερες τάσεις που διαμορφώνουν το οικονομικό και κοινωνικό οικοσύστημα στο οποίο οι ΜμΕ καλούνται να…
Δράσεις για ένα προσοντούχο ανθρώπινο δυναμικό στην αλυσίδα αξίας του κτιρίου, με έμφαση στην υψηλή ενεργειακή απόδοση
Το έργο BUS-REGRoUP, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας BUILD UP Skills – Στρατηγικές και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που επιτρέπουν ένα κτηριακό απόθεμα απαλλαγμένο από τις ανθρακούχες εκπομπές από ένα εταιρικό σχήμα αποτελούμενο από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και…
Δράσεις για ένα προσοντούχο ανθρώπινο δυναμικό στην αλυσίδα αξίας του κτιρίου, με έμφαση στην υψηλή ενεργειακή απόδοση
Στα τέλη του 2023 ολοκληρώθηκε το προσχέδιο του «Εθνικού Οδικού Χάρτη», ο οποίος στην ουσία παρέχει τις αναγκαίες κατευθύνσεις ως προς το πώς θα ξεπεραστούν τα εμπόδια και τα εντοπισμένα κενά δεξιοτήτων στα διάφορα επαγγέλματα του κατασκευαστικού κλάδου προκειμένου να…
Μελέτη αναγκών δεξιοτήτων. Επάγγελμα: Web Designer
Η μελέτη αυτή έχει ως στόχο να αποδώσει, με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, τις γνώσεις, τις δεξιότητες, τις ικανότητες και τις στάσεις και αξίες που καλό είναι να έχει ένας επαγγελματίας web designer, όπως προκύπτουν μέσα από βιβλιογραφική επισκόπηση και…
Μελέτη αναγκών δεξιοτήτων. Επάγγελμα: μελισσοκόμος
Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η αποτύπωση του μείγματος των δεξιοτήτων για το επάγγελμα του μελισσοκόμου. Στο πλαίσιο αυτό, αρχικά, πραγματοποιείται μια επισκόπηση της βιβλιογραφίας και των πηγών, των ευρωπαϊκών βάσεων δεδομένων και των ταξινομήσεων επαγγελμάτων και δεξιοτήτων, των διαθέσιμων…
Μελέτη αναγκών δεξιοτήτων. Επάγγελμα: φυσικοθεραπευτής/-τρια
Η παρούσα μελέτη διερευνά και αποτυπώνει τις αναδυόμενες σύνθετες δεξιότητες για το επάγγελμα του φυσικοθεραπευτή. Ειδικότερα, η μελέτη αυτή είχε ως βασικό στόχο την ποιοτική εξέταση των γενικότερων και ειδικότερων αναγκών του κλάδου των φυσικοθεραπευτών. Η καταγραφή έγινε με βάση…
Διερεύνηση αναγκών κατάρτισης στα αντικείμενα της «ασημένιας οικονομίας», της πολιτιστικής και καλλιτεχνικής χειροτεχνίας και του ψηφιακού μετασχηματισμού των υπηρεσιών
Το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ) και η ΑΚΡΩΝΥΜΟ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΕΠΕ συνεργάστηκαν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση μελέτης διερεύνησης και ανάλυσης αναγκών επαγγελματικής κατάρτισης, σε ειδικότητες που εκπροσωπεί η ΓΣΕΒΕΕ, προκείμενου για την ανίχνευση αναγκαίων θεματικών αντικειμένων κατάρτισης απασχολούμενων…
Οι πολιτικές δεξιοτήτων στην Ελλάδα: η οπτική των αντιπροσωπευτικών εργοδοτικών οργανώσεων ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ και ΣΕΤΕ
Σκοπός του παρόντος κειμένου πολιτικής είναι η διατύπωση προτάσεων αναφορικά με τη διάγνωση δεξιοτήτων, τις πολιτικές δεξιοτήτων και τις ανάγκες των επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, το συγκεκριμένο κείμενο αποτελείται από τρεις κύριες ενότητες. Αρχικά, περιγράφεται η…
Ψηφιακή εκπαίδευση: Η ταξινόμηση των ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω του Ευρωπαϊκού πλαισίου για την ψηφιακή ικανότητα των πολιτών (DigComp)
Σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον το οποίο επηρεάζεται και ταυτόχρονα καθορίζεται από προκλήσεις που συνδέονται με αναδυόμενες τεχνολογίες (τεχνητή νοημοσύνη, ρομποτική, εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα) και από ευκαιρίες χάραξης πολιτικής, τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης επεδίωξαν και υιοθέτησαν…
DigComp 2.2 - Το ευρωπαϊκό πλαίσιο για την ψηφιακή ικανότητα των πολιτών
Το Ευρωπαϊκό πλαίσιο για την ψηφιακή ικανότητα των πολιτών (the European Digital Competence Framework for Citizens), DigComp, το οποίο, για περισσότερο από δέκα χρόνια, παρέχει μια κοινή αντίληψη για το τι είναι ψηφιακή ικανότητα, σε εναρμόνιση με τις σύγχρονες τάσεις,…
Προωθώντας την αποτελεσματική μάθηση στην ψηφιακή εποχή. Το Ευρωπαϊκό πλαίσιο για την ψηφιακή ικανότητα των εκπαιδευτικών οργανισμών
Για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση, οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί πρέπει να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές τους, προκειμένου να αυξήσουν την ικανότητά τους για καινοτομία και να αξιοποιήσουν πλήρως το σχετικό δυναμικό των ψηφιακών…